Repstege för växter


Vindruvsrankan behövde något att klättra på och vad är inte finare än naturmaterial, blir en mysig känsla i uterummet. Varm i solstolen blev jag och lite rastlös, kände för att göra något lagom jobbit ute haha. Jag gick bak på baksidan av huset för att utforska om jag kunde hitta något jag kunde pyssla med och det gjorde jag. Jag hittade några olika pinnar i olika storlekar, lite charmigt att de inte är exakta tycker jag. Jag fick idén att jag kunde göra en repstege till min vindruvsranka eftersom den behöver något att klättra på. Jag hittade inga långa pinnar annars hade jag nog gjort det som en stege istället. Det syns extra mycket på bilden att knytena på pinnarna inte blev exakt rakt, men det får stå för charmen det med, den är ju hemmagjord. 


Kommentarer

Populära inlägg