Degeberga antikmarknad

Idag ställde vi klockan tidigt för att köra till en antikmarknad i Degeberga och vi ville ju vara där när de öppna. Skönt med lite mindre folk, bättre fynd och för värmen. Vi packade picknicken dagen innan som blev pasta och halloumisallad, så vi kunde sova lite längre på morgonen. 
Gillar ni att gå på loppisar och fynda gamla saker som zinkbaljor, mjölkkanor, fina trälådor, glas, lampor, stolar, ja allt du kan tänka dig, då är ett besök ett måste nästa år! Vi är nyss hemkomna och längtar redan till nästa år, haha galet jag vet! Där är många olika stånd med allt från billigt till lite dyrare design. Rekommenderar att ta mat med sig i bilen, där finns lite att köpa men inte jättemycket att välja på och mycket folk! Vi tycker det är mysigare att gå ifrån marknaden en stund och ha picknick. 
Jag fyndade två stycken stora zinkbaljor som jag ska ha ute i trädgården med blommor eller mer något liknande bambugräs. En stor gammal mjölkkana som jag också tänkt plantera i, en gammal verktygslåda i trä som har tillhört en rörmokare, en stor gammal nyckel och en gammal flaska. 
Vissa stånd går det att pruta i men andra inte, dock är jag inget bra på att pruta så för min del spelar det ingen roll, det enda som funkar för mig är om jag står kvar och tänker om jag vill ha det för det priset eller inte, ibland hinner de sänka priset medan jag funderar haha...
En mysig utflykt och jag är helnöjd med mina fynd!





Kommentarer

Populära inlägg